Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Inicio Ciencia Abierta UBB Comunidades y Colecciones Repositorio ANID Estadísticas
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "BERNARDO ALFONSO VÁSQUEZ GONZÁLEZ"

Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Imagen por defecto
    Publicación
    APRENDIZAJE EN EQUIPO A TRAVÉS DE TEST COLABORATIVOS EN ECONOMÍA INTERNACIONAL
    (INNOVANDO EN EDUCACIÓN SUPERIOR: EXPERIENCIAS CLAVE EN LATINOAMÉRICA Y EL CARIBE, 2017)
    BERNARDO ALFONSO VÁSQUEZ GONZÁLEZ
  • Imagen por defecto
    Publicación
    ARE PRICES CONVERGING IN THE GLOBAL SAWNWOOD MARKET?
    (FOREST POLICY AND ECONOMICS, 2023)
    BERNARDO ALFONSO VÁSQUEZ GONZÁLEZ
    THIS PAPER AIMS AT ADDRESSING IF THE INCREASING GLOBALIZATION IN THE INTERNATIONAL SAWNWOOD MARKETS HAS CAUSED EXPORT PRICES TO CONVERGE TO A SINGLE REFERENCE PRICE OR, ALTERNATIVELY, CERTAIN RESTRICTIONS REMAIN TO GENERATE A SEGMENTED MARKET WHERE DIFFERENT REFERENCE PRICES FOR EACH MARKET SEGMENT CO-EXIST. ANNUAL PRICE SERIES FOR THE TOP-10 EXPORTING COUNTRIES ARE CONSIDERED FOR THAT PURPOSE. RESULTS SHOW THAT THE DATA CANNOT SUPPORT THE NULL HYPOTHESIS OF CONVERGENCE. INSTEAD, THE GLOBAL SAWNWOOD MARKET APPEARS TO BE SEGMENTED INTO TWO CONVERGENCE CLUBS (CHILE-USA-LATVIA-NEW ZEALAND AND CANADA-GERMANY-AUSTRIA-FINLAND-SWEDEN), WHILE THE RUSSIAN FEDERATION EXHIBITS AN INDEPENDENT PATHWAY. CAUSALITY TESTS ARE CONDUCTED TO ANALYZE THE PRICE DYNAMICS IN THE GLOBAL SAWNWOOD PRODUCTS INDICATING THAT INTERNATIONAL PRICE RELATIONSHIPS ARE DEMAND-DRIVEN. FINALLY, RESULTS SUGGEST THAT THE INCLUSION OF A COUNTRY IN A PARTICULAR CONVERGENCE CLUB IS MAINLY DETERMINED BY THE PRICE DIF-FERENTIAL BETWEEN COUNTRIES (COMPETITION FACTORS), AND TO A LESSER EXTENT, BY THE COUNTRIES' COMBINED MARKET SHARE IN THE GLOBAL MARKET (CATCHING-UP FACTORS).
  • Imagen por defecto
    Publicación
    DEBATE COMO METODOLOGÍA ACTIVA: UNA EXPERIENCIA EN EDUCACIÓN SUPERIOR
    (REVISTA UNIVERSIDAD Y SOCIEDAD, 2017)
    MARIA LORETO MORA OLATE
    ;
    BERNARDO ALFONSO VÁSQUEZ GONZÁLEZ
    ;
    CLAUDIA SORAYA PLEGUEZUELOS SAAVEDRA

Concepción: Avda. Collao Nº 1202, Casilla 5-C - C.P: 4081112. Fono: +56-413111286

Chillán: Avda. Andrés Bello N° 720, Casilla 447 - C.P: 3800708. Fono: +56-422463000

ciencia-abierta@ubiobio.cl

©2024 Todos los Derechos Reservados – Universidad del Bío-Bío