Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Inicio Ciencia Abierta UBB Comunidades y Colecciones Repositorio ANID Estadísticas
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "MARCELA ALEJANDRA RIVAS VALENZUELA"

Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Imagen por defecto
    Publicación
    EXPRESIONES DE VIOLENCIA EPISTÉMICA EN LA FORMACIÓN INICIAL DOCENTE
    (PEDAGOGIA Y SABERES, 2022)
    MARCELA ALEJANDRA RIVAS VALENZUELA
  • Imagen por defecto
    Publicación
    MOTIVACIONES PARA LA ELECCIÓN DE LA PROFESIÓN DOCENTE: EL CASO DE UN PROGRAMA DE ACCESO TEMPRANO A PEDAGOGÍA EN CHILE
    (EDUCAÇÃO & REALIDADE, 2022)
    MARCELA ALEJANDRA RIVAS VALENZUELA
    ;
    OMAR ROLANDO TURRA DÍAZ
    THE ARTICLE PRESENTS RESULTS OF AN INVESTIGATION WHICH AIMED TO CHARACTERIZE THE DECLARED MOTIVATIONS OF STUDENTS FROM AN EARLY ACCESS PROGRAM, TO CHOOSE THE TEACHER CAREER AS A PROFESSIONAL OPTION. THE RESEARCH WAS DEVELOPED FROM A QUALITATIVE METHODOLOGY, CONSIDERING A SEMI-STRUCTURED INTERVIEW AS A SOURCE OF INFORMATION AND CONDENSATION OF MEANINGS AS A METHOD OF ANALYSIS. THE INFORMATION COLLECTED ALLOWS, FROM THE INTRINSIC AND EXTRINSIC DISTINCTION OF MOTIVATIONS, THE CONSTRUCTION OF FIVE MEANING CATEGORIES. IN THE CASE OF INTRINSIC MOTIVATIONS: THE SOCIAL VALUE OF THE TEACHER CAREER, THE PERSONAL FULFILLMENT ASSOCIATED WITH TEACHING, AND INTEREST IN SCHOOL DISCIPLINE. FROM EXTRINSIC MOTIVATIONS, THE BENEFITS OF THE TEACHER CAREER AND THE ACADEMY AS A PROFESSIONAL ASPIRATION. THE STUDY ALSO ALLOWS US TO CONCLUDE THAT THE INTRINSIC MOTIVATIONAL COMPONENTS HAVE A HIGHER DENSITY IN THE TEACHER CARRER CHOICE.

Concepción: Avda. Collao Nº 1202, Casilla 5-C - C.P: 4081112. Fono: +56-413111286

Chillán: Avda. Andrés Bello N° 720, Casilla 447 - C.P: 3800708. Fono: +56-422463000

ciencia-abierta@ubiobio.cl

©2024 Todos los Derechos Reservados – Universidad del Bío-Bío