Publicación:
FUNCIÓN POLÍTICA DE LA EDUCACIÓN EN EL PENSAMIENTO DE ANTONIO GRAMSCI

dc.creatorCARMEN GLORIA JARPA ARRIAGADA
dc.date2015
dc.date.accessioned2025-01-10T14:40:31Z
dc.date.available2025-01-10T14:40:31Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractTHIS ARTICLE PROPOSES THAT EDUCATION, ACCORDING TO ANTONIO GRAMSCI, IS A POLITICAL ACT. TO SUPPORT OUR THESIS, FIRST WE REVIEW THE CONCEPTS HEGEMONY, ORGANIC INTELLECTUAL AND HISTORIC BLOC. IN A SECOND LEVEL, WE USE THOSE CONCEPTS TO UNDERSTAND EDUCATION. IN A THIRD LEVEL WE PRESENT A PROPOSAL FOR A FUNCTIONAL POLITICAL AND ETHICAL APPROACH OF EDUCATION IN CURRENT SOCIETY.
dc.formatapplication/pdf
dc.identifier.doi10.4067/S0717-554X2015000200002
dc.identifier.issn0717-554X
dc.identifier.urihttps://repositorio.ubiobio.cl/handle/123456789/8470
dc.languagespa
dc.publisherCINTA DE MOEBIO
dc.relation.uri10.4067/S0717-554X2015000200002
dc.rightsPUBLICADA
dc.subjectPOLÍTICA.
dc.subjectINTELECTUAL ORGÁNICO
dc.subjectHEGEMONÍA
dc.subjectEDUCACIÓN
dc.subjectBLOQUE HISTÓRICO
dc.titleFUNCIÓN POLÍTICA DE LA EDUCACIÓN EN EL PENSAMIENTO DE ANTONIO GRAMSCI
dc.title.alternativeBLOQUE HISTÓRICO, EDUCACIÓN, HEGEMONÍA, INTELECTUAL ORGÁNICO, POLÍTICA.
dc.typeARTÍCULO
dspace.entity.typePublication
ubb.EstadoPUBLICADA
ubb.Otra ReparticionDEPARTAMENTO DE CIENCIAS SOCIALES
ubb.SedeCHILLÁN
Archivos